Optimizacija spletnih strani poznamo z angleško besedo »Search Engine Optimization«, z uveljavljeno kratico SEO. V Sloveniji je tudi v uporabi izraz SEO optimiziranje spletne strani. Obrtnik, ki si je izdelal spletno stran, na njej predstavil ponudbo je ponavadi mnenja, da je s tem njegovo delo z internetom končano. Pa še zdaleč temu ni tako. Celoten članek si preberite pod več |
Optimizacija spletnih strani
Optimizacija spletnih strani poznamo z angleško besedo »Search Engine Optimization«, z uveljavljeno kratico SEO. V Sloveniji je tudi v uporabi izraz SEO optimiziranje spletne strani.
Obrtnik, ki si je izdelal spletno stran, na njej predstavil ponudbo je ponavadi mnenja, da je s tem njegovo delo z internetom končano. Pa še zdaleč temu ni tako.
ZAKAJ?
Nekdo je rekel na internetu je sejem. Ja res je informacijski sejem, a le za nekatere. Informacije uporabniki iščejo na iskalnikih GOOGLE, NAJDI, YAHOO …
Analize iskanja uporabnikov kažejo, da 80% vseh pregleda prvo stran zadetkov, 10% še drugo in 10% tretjo stran. Nastane problem kako si zagotoviti visoka mesta na iskalnikih?
Rešitev je SEO, optimizacije spletnih strani. Sestavljena je iz dveh faz:
1. On site optimizacija in
2. OFF site optimizacija
On-site optimizacija se nanaša na optimizacijo elementov, ki so sestavni del spletne strani oz. ponudbe, ki jo obrtnik predstavlja (kako predstaviti prodajni program s pravilnimi naslovi, teksti, meta oznake, slike, povezave...)
pri OFF-site optimizaciji pa se vsi procesi izvajajo izven spletne strani.
On-site optimizacija
On-site optimizacija se nanaša na procese, ki so odvisni od vašega prodajnega programa, katerega cilj je doseči čim boljšo prepoznavnost in pozicijo na iskalnikih. Za uspešno on-site optimizacijo je potrebno najprej opraviti analizo ključnih besed, ki so sestavni del vašega prodajnega programa in definirati tiste ključne besede, ki bodo ustvarile informacijski kanal do vaše spletne strani. To naredimo tako, da razdelimo vaš prodajni program po skupinah in sicer na način, da je glavna ključna beseda v povezavi (linku) strani (www.domena.com/ključna_beseda/). Izbrane ključne besede je potrebno smiselno umestiti tudi v vsebino samega menija. V sami vsebini menija moramo upoštevamo vse standarde, ki jih iskalniki zahtevajo in s tem zagotovimo dobro pozicijo spletne strani.
Ker se približno 80% klikov zgodi na prvi strani rezultatov iskanj, je optimizacija spletnih strani za potrebe iskalnikov eno ključnih opravil, če želimo zagotoviti uspešnost spletne strani.
Pri uspešnih izvedenih procesih (on-site optimizacija) je potrebno vedeti, da lahko dobre rezultate na iskalnikih dosežemo le pri manj popularnih ključnih besedah. Potem je potrebo upoštevati še velikost trga in dejstvo, da je Slovenija šele na začetku optimiziranja spletnih strani, kar pa ne velja za druga večja tržišča.
V praksi se je pokazalo da manjša kot je konkurenca pri določeni ključni besedi, večji uspeh lahko dosežemo z on-site optimizacijo.
Besede, ki jih uporabniki vpisujejo v iskalnike predstavljajo za on-site optimizacijo največ tretjinski delež v celotnem procesu optimizacije.
Off-site optimizacija
Za najbolj popularne ključne besede (npr. PVC okna, pvc vrata, okna, vrata…) je skorajda nemogoče uvrstiti spletno stran na vrhnje pozicije na iskalnikih samo z on-site optimizacijo spletne strani. Poleg optimizacije osnovnih elementov na spletni strani je nujno potrebna uporabiti tudi ostalih prijeme, ki smo jih poimenovali OFF site optimizacija.
Osnova OFF site optimizacije je gradnja lastnih zunanjih povezav (vpisovanje v imenike, izmenjava povezav, kupovanje povezav, sodelovanje v socialnih omrežjih, v blogih, vpisovanje komentarjev v forume itd).
Najpogostejši vplivi za dobro pozicijo spletne strani pri OFF site optimizaciji so:
- Število zunanjih povezav do spletnega strani, ki je predmet optimizacije
- Kvaliteta zunanjih povezav
- Besedilo, ki se nahaja na zunanji povezavi
- Položaj zunanje povezave na spletni strani
- Hitrost pridobivanja zunanjih povezav
- In podobno
Zaključek
Spletna stran potrebuje čim več kvalitetnih zunanjih povezav, ker te prinašajo želene pozicije na iskalnikih. Grajenje mreže kakovostnih povezav je dolgotrajen in zahteven proces off-site optimizacije. Potrebno je upoštevati, da je pozicija spletne strani bolj kot od števila zunanjih povezav odvisna od kvalitete strani od koder prihajajo povezave in od besedila, ki se nahaja na teh povezavah. Zaradi tega je še kako pomembno, da povezave, ki kažejo na vašo stran, vsebujejo ključne besede, ki so za vas pomembne.
Rok Bezlaj